Första dagen på mammaledigheten

Idag var jag uppe med tuppen för att gå till barnmorskan, blev en skön promenad men det blåste lite. Allt såg bra ut med Bullen och den ligger med huvudet neråt så jag kommer inte behöva göra någon vändning eller liknande. Sen åkte jag upp på stan en sväng, till apoteket i första taget. Är ju beroende av min nässpray och har varit det nu i 9 månader. Bara hoppas att det släpper sen när Bullen är ute. Tog en sväng på Hindersmässan men det blåste och snöande så mycket så jag gick en snabb sväng. Köpte med tulpaner och semlor hem :)
På eftermiddagen kom Masken hit och kollade på diskmaskinen så han vet hur han ska koppla elen på fredag. Pratade en sväng med Anna i Stockholm, hon var ute och gick en promenad med söta Wilma. Förhoppningsvis ska vi ta en fika snart, längtar!!!
Andreas är kvar i Karlskoga ikväll med eftersom det är så bläigt väder ute, tycker det nästan är bäst med så han inte sätter sig på en buss hem och så kör dom i diket. Ska bli spännande och se vad som händer på fredag med, skriver mer om det då ;)
Imorn ska jag träffa Sussi på stan och ta en lunch med henne, ska bli jätte trevligt!


Barnet

Nu är barnet ungefär 45 centimeter långt. Du har säkert känt av att barnet hickar ibland. Det sväljer fostervatten, kissar och tränar därmed matsmältningen. Barnet har hittills varit ganska skrynkligt men nu börjar huden räta ut sig. Navelsträngen är generellt cirka 50 centimeter lång och tjock som en tumme.

Vikt 2 600 gram.

från vardguiden

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0