Varm helg!

I torsdags var vi i Karlskoga och firade svärmor som fyllde 50 år och Andreas som fyllde 26. Var mycket mat och härligt väder :) Fick fina kort på våran familj och sen även på fyra genrationer.





Igår så jobbade Andreas hela dagen så jag och Alice grejade här hemma. Orkade dock inte göra så mycket då det var otroligt varmt i lägenheten. Idag försökte vi åka iväg och bada. Andreas badade och jag doppade Alice fot i det sköna vattnet men hon skrek rakt ut, hon tycker verkligen inte om vatten. När vi hade varit där i ca 10 min så gick ju självklart solen i moln så det var bara att åka hem igen.

Tror att Alice tycker att det är för varmt, hon har sovit sedan kl 19 ikväll. Igår hade vi jätte varmt på kvällen så då fick hon ha en blöt handduk på huvudet för att hon skulle bli lite svalare i kroppen. Så just nu så glider hon bara runt i blöja på dagarna :)

Imorn ska Andreas jobba igen så då ska jag och Alice gå hem till mamma och pappa som har kommit hem från Fryksås idag. Ska försöka få lite sol på mig imorn, är blek som en fisk fast det har varit så fint väder. Mamma ska även köpa en liten pool till Alice, får se om hon tycker om att bada i en sån i stället för badbaljan.

Mycket den här veckan med, tisdag hem till mamma och pappa och grilla och fira Andreas. På förmiddagen ska jag och Alice träffa ett gäng från föräldrargruppen och göra tryck av bebisarnas händer och fötter. Ska även hinna baka en tårta. På onsdag ska vi fixa med bror Andreas 30-års present. Och sen ska jag baka cupcakes till torsdagen då vi åker till Jönköping och firar bror Andreas. Sen på söndag åker jag, Alice, mamma och pappa upp till fryksås på semester. Andreas ska ju så klart jobba så han får vara hemma och ta hand om katterna. Sen är vi där uppe till fredagen den 16 och då tar jag och Alice tåget hem. Ska bli intressant och se hur det går att åka tåg i ca 3,5 timme med henne.

Ha en trevlig kväll :)


50- åringen

Alice njuter av att sitta på gräsmattan :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0